Сэтгүүлчийн уран чадвар
II. ТАНХИМЫН хичээлийн сэдэвчилсэн төлөвлөгөө
/Лекц, семинар/
| Хичээлийн 7
Хоног |
ХИЧЭЭЛИЙН СЭДЭВ
/тухайн цагийн хичээлээр авч үзэх сэдэв/ |
ХИЧЭЭЛ ЯВУУЛАХ ХЭЛБЭР, ЦАГ |
| 1 | Сэтгүүлчийн ур чадварын тухай ойлголт | Лекц-4 |
| 2 | Сэтгүүлчийн ур чадварын шалгуур | Лекц-2, Семинар-2 |
| 3 | Бичлэгийн чадвар, бичлэгийн төрөл зүйлийн ангилал | Лекц-4 |
| 4 | Мэдээллийн бичлэгийн төрөл зүйл | Лекц-2, Семинар-2 |
| 5 | Шинжлэлт бичлэгийн төрөл зүйл | Лекц-2, Семинар-2 |
| 6 | Нийтлэл, уран сайхны бичлэгийн төрөл зүйл | Лекц-2, Семинар-2 |
| 7 | Сэтгүүлчийн уран бүтээлийн зүй тогтол | Лекц-2, Семинар-2 |
| 8 | Сэтгүүлчийн ур чадварт дүн шинжилгээ хийх гол зарчим | Лекц-2, Семинар-2 |
| 9 | Сэтгүүлчийн уран бүтээлийн агуулга, хэлбэрийн нэгдэл | Лекц-2, Семинар-2 |
| 10 | Сэдэв сонголт, түүнийг боловсруулах аргууд, практик зөвлөмжүүд | Лекц-2, Семинар-2 |
| 11 | Мэдээллийн эх сурвалж, түүний хэлбэрүүд | Лекц-2, Семинар-2 |
| 12 | Нийтлэлийн нөлөө ур чадвараас шалтгаалах нь С.Цогтсайханы нийтлэл | Семинар-4 |
| 13 | Нийтлэл бүтээх арга зүй | Лекц-2, Семинар-2 |
| 14 | Бичлэгийн зохиомж, хэлбэр | Семинар-4 |
| 15 | Үг сонголт, үг оновчтой хэрэглэх урлаг, ур дүй | Лекц-4 |
| 16 | Уран зохиолын элементийг зохистой ашиглах нь | Семинар-4 |
| НИЙТ | 64 цаг | |
СЗОҮ, Олон нийтийн харилцаа
| Долоо хоног | Хичээлийнсэдэв | Хичээлийнхэ лбэр | Сэдвийн агуулга, олгох мэдлэг, чадвар | Цаг |
| I | Рекламын тухай ойлголт, үүсэл хөгжил, өнөөгийн байдал | Лекц | Рекламны тухай гадаад, дотоодын судлаачдын тодорхойлолтууд болон рекалмны үүсэл хөгжил, анхны рекламны хэлбэрүүд, өнөөгийн байдлын талаар судална. | 2 |
| Реклам үзэх | Семинар | Дэлхийн шилдэг рекламуудыг үзүүлэх, хэлэлцэх | 2 | |
| II | Реклам үзэх | Семинар | Дэлхийн шилдэг рекламуудыг үзүүлэх, хэлэлцэх | 2 |
| III | Реклам сурталчилгааны ангилал | Лекц | Реклам сурталчилгааг зорилтот харилцагчдаар нь, газар нутгийн цар хүрээгээр нь, дамжуулах хэрэгслээр нь, ашиг орлогоор нь, хэлбэрээр нь, явуулж буй зорилгоор нь ангилан судална. | 2 |
| Реклам үзэх | Семинар | Дэлхийн шилдэг рекламуудыг үзүүлэх, хэлэлцэх | 2 | |
| IV | Реклам үзэх | Семинар | Дэлхийн шилдэг рекламуудыг үзүүлэх, хэлэлцэх | 2 |
| V | Рекламны үүрэг, зарчим | Лекц | Реклам сурталчилгааны маркетингийн, харилцаа холбооны, боловсролын, эдийн засгийн, нийгмийн үүргүүдийн талаар мэдлэг олгох. Реклам сурталчилгааны AIDCA гэж нэрлэгдэх шалгуур зарчмыг судална. | 2 |
| Богино хэмжээний кино, клип үзэх | Семинар | Дэлхийн шилдэг богино кино болон клип үзүүлэх, хэлэлцэх | 2 | |
| VI | Богино хэмжээний кино, клип үзэх | Семинар | Дэлхийн шилдэг богино кино болон клип үзүүлэх, хэлэлцэх | 2 |
| VII | Рекламын хэлбэрүүд, тэдгээрийн онцлог, нөлөөлөл | Лекц | Олон нийтийн мэдээллийн хэрэгсэл тус бүрээр реклам сурталчилгааны хэлбэр, онщгог, нөлөөллийг үзэж судална. Тухайлбал, хэвлэмэл зар сурталчилгаа (сонин, сэтгүүл), радио, телевиз, утасны лавлах, ангилсан зар, товхимол дахь рекламны онцлогийг судална. | 2 |
| Реклам үзэх | Семинар | Монголын шилдэг рекламуудыг үзүүлэх, хэлэлцэх | 2 | |
| VIII | Реклам үзэх | Семинар | Монголын шилдэг рекламуудыг үзүүлэх, хэлэлцэх | 2 |
| IX | Рекламны хэрэгсэлүүдийн давуу болон сул тал | Лекц | Телевиз, сэтгүүл, сонин, радио, гаднах самбар болон гэрэлт самбар, шууд и-мэйл, харилцааны хэрэгсэл, шуудангийн, хөдөлгөөнт зар сурталчилгааны давуу болон сул талыг судална. | 2 |
| Асашёорюү Д.Дагвадоржийн тоглосон реклам үзэх | Семинар | Асашёорюү Д.Дагвадоржийн тоглосон ундааны япон, монгол рекламыг үзэх, хугацаа, санаа зэргийг харьцуулан ярилцах | 2 | |
| X | Рекламны санаа гаргах | Семинар | Ахуйн болон өргөн хэрэглээний барааны рекламны санаа гаргах | 2 |
| XI | Интернэт реклам | Лекц | Интернэт рекламны үүсэл хөгжил, хэв шинж, цаашдын чиг хандлагыг судлахаас гадна вэб сурталчилгааны дотоод хэлбэрүүд болох баннер, видео, газрын зурган, и-мэйл, хайлтын сүлжээ болон сүлжээний сурталчилгааны талаар судална. | |
| Рекламны зохиол бичих | Семинар | Рекламны зохиол бичих, шилдэг санаа, зохиолыг шалгаруулах | 2 | |
| XII | Рекламны зохиол бичих | Семинар | Рекламны зохиол бичих, шилдэг санаа, зохиолыг шалгаруулах | 2 |
| XIII | Рекламын агентлаг, түүний | Лекц | Рекламны агентлагын үүсэл хөгжил, үйл | 2 |
| үйл ажиллагаа, зорилго | ажиллагааны зорилго, copywriter, art director, project manager, судлаачид, гүйцэтгэх захирал, creative director-ын үйл ажиллагааны талаар мэдлэг олгох. | |||
| Реклам соёл түгээдэг үү | Семинар | Мэтгэлцээн | 2 | |
| XIV | Реклам соёл түгээдэг үү | Семинар | Мэтгэлцээн | 2 |
| XV | Рекламын ёс зүйн болон эрх зүйн зохицуулалт | Лекц | Зар сурталчилгааны тухай хууль, зар сурталчилгааны ёс зүйн хэм хэмжээ, зар сурталчилгаанд тавих хориг хязгаарлалт, хуулиар тогтоосон хоригийн талаар мэдлэг олгох. | 2 |
| Рекламан дахь алдаа, дутагдал | Семинар | Чөлөөт хэлэлцүүлэг | 2 | |
| XVI | Реклам үзэх | Семинар | Хичээлийн явцад бүтээсэн оюутны рекламыг үнэлэх, зөвлөх | 2 |
ДЭЛХИЙН СЭТГҮҮЛ ЗҮЙН ТҮҮХ
Хичээлийн сэдэвчилсэн төлөвлөгөө
| Долоо хоног | Хичээлийн сэдэв | Хичээлийн хэлбэр | Сэдвийн агуулга, олгох мэдлэг, чадвар | Цаг | |
| 1- II | Цаасан хэвлэл /Принт Медиа/: Сонин | лекц | Хятадад хэвлэгдсэн анхны сонин. АНУ, Англид анх хэвлэгдсэн сонингууд, алдартай сонингуудын түүхүүд (Таймс, Центийн сонин гэх мэт). АНУ-д сонинтой холбоотой гарсан ХМХ-ийн хуулиуд. Сонингийн өнөөгийн хөгжил, өнөөдрийн хамгийн олон уншигчидтай сонингуудын тухай, сонинтой холбогдолтой маргаантай асуудлууд, шүүмжүүд. | 4 | |
| III- IV | Цаасан хэвлэл /Принт Медиа/: Сэтгүүл | лекц | Сэтгүүлийн үүсэл, анхны сэтгүүлүүд, анхны америкийн сэтгүүлүүд (анхны тусгай сонирхлын сэтгүүлүүд, эмэгтэйчүүдийн сэтгүүл, тусгай сонирхлын сэтгүүл), нийгэмд өөрчлөлт гаргасан сэтгүүл, өнөөдрийн сэтгүүлийн зах зээл, сэтгүүл тойрсон маргаантай асуудлууд | 4 | |
| V- VI | Цахим хэвлэл: Радио | лекц | Радио үүсэл (радио долгион, телеграфын нээлтүүд), өнеөгийн хөгжил болон бүтэц (ХМ радио), ОН-ийн радио, радио зах зээлийг тойрсон асуудлууд | 4 | |
| VII- VIII | Цахим хэвлэл: Телевиз | лекц | Телевизийн түүх (тв-ийн алтан үе, нэтворк болон кабелийн тв-ийн эхлэл). Өнөөдрийн телевизийн зах зээлийг ойлгох нь, ТВ тойрсон маргаантай асуудлууд | 4 | |
| IX-X | Интернэт | лекц | Интернэтийн хөгжлийн товч түүх, орчин үеийн интернэт хөгжил, нэтийг тойрсон зөрчилтэй асуудлууд | 4 | |
| XI-XII | Олон Нийттэй Харилцах (Public Relations) | лекц | ОНХ-ын товч түүх-эртний хэлбэрүүд, АНУ-д өрнөж байсан томоохон ОНХ-ын компанит ажлууд, АНУ дахь өнөөдрийн ОНХ -ын хөгжил, маргаантай асуудлууд | 4 | |
| XIII-XIV | Зар сурталчилгаа | лекц | Зар суталчилгааны анхны хэлбэрүүд, ОНХ-аас ялгарах онцлог, өнөөдрийн зар сурталчилгааны зах зээл, маргаантай асуудлууд | 4 | |
| XV-XVI | Хэвлэл Мэдээллийн Эрх Чөлөөний тухай хууль | лекц | Үг хэлэх эрх челөений философийн тухай ойлголт, АНУ-ын үндсэн хуулийн 1 -р зүйл, ХМХ-ийг хуульчилах нь, орчин үед АНУ-д дагаж мөрдөж байгаа хэвлэлийн эрх чөлөөний тухай хууль, хэвлэлийн эрх чөлөөний тухай хуультай холбоотой АНУ-д гарсан кэйсүүд | 4 | |
БИЧЛЭГИИН ТӨРӨЛ ЗҮЙЛ
хичээлийн сэдэвчилсэн төлөвлөгөө
| Хичээлийн 7
Хоног |
ХИЧЭЭЛИЙН сэдэв /тухайн цагийн хичээлээр авч үзэх сэдэв/ | ХИЧЭЭЛ ЯВУУЛАХ ХЭЛБЭР, ЦАГ | |
| 1 | Бичлэгийн терөл зүйлийн нийтлэг ба ялгаатай тал | 2 Лекц | 2 Семинар |
| 2-3 | Мэдээний бүтэц, мэдээнд тавигдах шаардлага | 4 Лекц | 4 Семинар |
| 4 | Лийд түүний төрлүүд | 2 Лекц | 2 Семинар |
| 5-6 | Ярилцлага, түүний хэлбэрүүд | 4 Лекц | 4 Семинар |
| 7 | Сурвалжлага түүний хэлбэрүүд | 2 Лекц | 2 Семинар |
| 8 | Тойм, тайлангийн хэлбэрүүд | 2 Лекц | 2 Семинар |
| 9 | Захидал, ном зүй бичлэгийн төрөл болох нь | 2 Лекц | 2 Семинар |
| 10 | Өгүүлэл, түүний хэлбэрүүд | 2 Лекц | 2 Семинар |
| 11 | Шүүмж | 2 Лекц | 2 Семинар |
| 12 | Төрөгдел буюу эссэ | 2 Лекц | 2 Семинар |
| 13 | Найруулал, түүний хэлбэрүүд | 2 Лекц | 2 Семинар |
| 14 | Шог найруулал, улс төрийн шог найруулал | 2 Лекц | 2 Семинар |
| 15 | Тэмдэглэл түүний хэлбэрүүд | 2 Лекц | 2 Семинар |
| 16 | Туслах бичлэгийн терөл зүйл | 2 Лекц | 2 Семинар |
| НИЙТ | Лекц 32 цаг | Семинар 32 цаг | |
| 64 цаг | |||
ЭРЭН СУРВАЛЖЛАХ СЭТГҮҮЛ ЗҮЙ
Хичээлийн сэдэвчилсэн төлөвлөгөө
| Долоохо ног | Хичээлийн сэдэв | Хичээлийнх элбэр | Сэдвийн агуулга, олгох мэдлэг, чадвар | Цаг |
| I | Эрэн сурвалжлах сэтгүүл зүй /ЭССЗ/-Н тухай ойлголт, ач холбогдол | Лекц | Эрэн сурвалжлах сэтгүүл зүйн тухай суурь ойлголтууд, нийгмийн ач холбогдлын талаар судална. | 2 |
|
|
Эрэн сурвалжлах сэтгүүл зүй юуны тухай бичдэг вэ | Семинар | Чөлөөт хэлэлцүүлэг.
Үзэл бодлоо илэрхийлж, бусдыг сонсож сурна. |
2 |
| II | ЭССЗ-н үүсэл хөгжил, түүнд нөлөөлөх хүчин зүйлүүд | Лекц | Эрэн сурвалжлах сэтгүүл зүйн үүсэл хөгжил, урьдач нөхцөл, үүсэн бий болоход нөлөөлсөн хүчин зүйлсийн талаар судална. | 2 |
|
|
Сэтгүүл зүйн хэв маягууд | Семинар | Чөлөөт хэлэлцүүлэг
Үзэл бодлоо илэрхийлж, бусдыг сонсож сурна. |
2 |
| III | ЭССЗ-н нийгэмд гүйцэтгэх үүрэг | Лекц | Эрэн сурвалжлах сэтгүүл зүй байх нь нийгмийн амьдрал, олон нийтэд ямар ач холбогдолтой болох түүний нийгэмд гүйцэтгэж буй үүргүүдийн талаар судална. | 2 |
|
|
ЭССЗ ба ардчилал | Семинар | Чөлөөт хэлэлцүүлэг.
Үзэл бодлоо илэрхийлж, бусдыг сонсож сурна. |
2 |
| IV | Таамагт суурилсан судалгаа | Лекц | Эрэн сурвалжлага хийх эхлэл, таамаглал хэрхэн дэвшүүлэх, дэвшүүлсэн таамаглалаа хэрхэн нотлох талаар судална. | 2 |
|
|
Хэвлэл мэдээллийн хараат бус байдал | Семинар | Чөлөөт хэлэлцүүлэг | 2 |
| V | Эх сурвалж | Лекц | Эх сурвалжийн үүрэг, ангилал, хэлбэрүүд, эрэн сурвалжлах сэтгүүл зүйн эх сурвалжийн онцлог, эх сурвалж олох арга ,эх сурвалжаа хамгаалах талаар судална. | 2 |
|
|
Дэлхийн шилдэг эрэн сурвалжлагчдын бүтээлтэй танилцах | Семинар | Уотергейтийн хэрэг, Филиппиний ерөнхийлөгчийг унагасан хэрэг, Жим Стил, Дон Барлетт, Роберт Грин, Лу Килзер гэх мэт. | 2 |
| VI | Өнцөг | Лекц | Өнцөгийн тухай тодорхойлолт, өнцөг олох, оюуны зураглал хийх аргачлалыг судална. | 2 |
|
|
Багт хуваагдах | Семинар | Ангийн суралцагчдыг Эрэн сурвалжлага хийх 5 баг болгон хуваах
Баг бүр ахлагчтай, бас нэртэй байна. Багаар ажиллах чадвар эзэмших |
2 |
| VII | Үзэл бодол ба баримт | Лекц | Сэтгүүлчийн бүтээлд үзэл бодол ба баримтыг хэрхэн хослуулан ашиглах, үзэл бодол ба баримтыг ялгаж сурахад суралцана. | 2 |
|
|
Эрэн сурвалжлага хийх сэдэв олох | Семинар | Баг бүр эрэн сурвалжлага хийх сэдвээ гаргах. Багаар ажиллах, баримт, үйл явдлыг задлан шинжлэх чадвар эзэмших | 2 |
| VIII | ЭССЗ-н эрх зүйн орчин | Лекц | Эрэн сурвалжлах сэтгүүл зүйн хөгжих эрх зүйн таатай орчины талаар болон өнөөдрийн эрх зүйн орчны талаар судална. | 2 |
|
|
Багуудын сэдвийг хэлэлцэх, mind map зурах | Семинар | Багаар ажиллах, сэтгэх чадвар эзэмшинэ. | |
| IX | Чөлөөт хэвлэл ба ЭССЗ | Лекц | Эрэн сурвалжлах сэтгүүл зүйд чөлөөт хэвлэлийн ашиг тус, чөлөөт сэтгүүлчдийн оролцооны талаар судална. | 2 |
|
|
ЭССЗ-н нийтлэл бичих аргууд, зайлшгүй байх элементүүд | Семинар | Бие даалт бичиж,хамгаалах | 2 |
| X | Эрэн сурвалжлах явц дахь саад бэрхшээл | Лекц | Нууц мэдээллийг илчлэх явцад тохиолдох саад бэрхшээлүүд, түүнийг хэрхэн даван туулах талаар судална. | 2 |
|
|
Сэдвийн судалгаагаа танилцуулах | Семинар | Баг бүр өөрсдийн сэдвийн дагуу хийж буй бүтээлийн төлөвлөгөө, судалгаагаа танилцуулна. | 2 |
| XI | ЭССЗ-д тавигдах шаардлага, эрэн сурвалжлагчдын эзэмших мэдлэг, дадал, чадвар | Лекц | Эрэн сурвалжлагч сэтгүүлчээс мэргэжлийн ур чадварын ямар дадал, хэвшил, ур чадвар, мэдлэг шаарддаг талаар дэлгэрүүлэн судална. | |
|
|
Сэдвийн судалгаагаа танилцуулах | Семинар | Баг бүр өөрсдийн сэдвийн дагуу хийж буй бүтээлийн төлөвлөгөө, судалгаагаа танилцуулна. | 2 |
| XII | Эрэн сурвалжлага хийх үндсэн үе шатууд түүний онцлог | Лекц | Амжилттай эрэн сурвалжлага хийхийн тулд ямар үе шатуудаар судалгаа, эрэл хайгуул хийж, нэгтгэн дүгнэх, хэвлэн нийтлэх талаар судална. | 2 |
|
|
Монголын эрэн сурвалжлагчдын бүтээлтэй танилцах | семинар | Эрэн сурвалжлах сэтгүүл зүйн чиглэлээр гарсан дорвитой бүтээлүүдтэй танилцаж, тэдний онцлог, ур чадварын талаар чөлөөт хэлэлцүүлэг хийнэ. | 2 |
|
XIII |
Социологийн аргууд ба ЭССЗ | Эрэн сурвалжлах сэтгүүл зүйд социологийн | 2 |
| Лекц | ямар судалгааны аргуудыг ашиглаж үр өгөөжтэй ажиллах талаар судална. | |||
| Зөвлөлгөө егөх | Семинар | Багуудын ажлын явцтай нэгбүрчлэн танилцаж, зевлөлгөө өгнө. | 2 | |
| XIV | Эрэн сурвалжлагч сэтгүүлчийн баримтлах ёс зүйн зарчим, хэм хэмжээ | Лекц | Эрэн сурвалжлах сэтгүүлчийн ёс зүйн хэм хэмжээг судална. | 2 |
| Цагдан хяналт | Семинар | Чөлөөт хэлэлцүүлэг | 2 | |
| XV | Алдаанаас сэргийлэх нь | Лекц | Асуулт хэрхэн тавих, ярилцлагаа юугаар эхлэх, хүний нэр төрд халдахаас сэргийлэх, биеэ хэрхэн авч явах, ёс зүйн хэм, хэмжээг хэрхэн барих, дарамт шахалтаас хэрхэн сэргийлэх талаар суралцана. | 2 |
| Бичих ажлаа хувиарлах | Семинар | Багууд олсон баримт мэдээллээ нэгтгэж, бичиж эхэлнэ. | 2 | |
| XVI | Бичиж нийтлэх нь | Лекц | Мэдээллийн уялдаа холбоог олох, бичих, бичвэрийн бүтэц, нийтлэл нэвтрүүлгээ хэрхэн нийтлэх талаар судална. | 2 |
| Бичвэрээ хэлэлцэх | Семинар | Шилдэг бичвэрийг шалгаруулах | 2 |
КУДС-ын сагсан бөмбөгийн аварга шалгаруулах тэмцээн болж өндөрлөлөө.
МУСГЗ шинжлэх ухааны доктор С.Лочинд хүндэтгэл илэрхийлэх үйл ажиллагаа амжилттай болж өндөрлөлөө
28 дахь удаагийн үндэсний номын баярт КУДС-ийн оюутнууд оролцлоо
КУДС-ийн төгсөгчдийг цувралаар танилцуулж байна
КУДС-ийн “Найруулагчийн ур чадвар”-ын багш Г.Жигжидсүрэн
КУДС-ийн төгсөгчдийг цувралаар танилцуулж байна
ЗАЛУУ ЖҮЖИГЧИН Э.САРУУЛ-ЭРДЭНИЙГ ШАГНАЖ УРАМШУУЛАВ
“Би бэлтгэгдсэн оюутан-2020” төсөл
КУДС-ийн төгсөгчдийг цувралаар танилцуулж байгаа билээ. Энэ удаад 2007 онд найруулагчийн мэргэжлээр төгссөн М.Энхдалайг онцолж байна.